طراحي و دكوراسيون مدرن و سنتي طراحي و دكوراسيون مدرن و سنتي .

طراحي و دكوراسيون مدرن و سنتي

نور پردازي درآشپزخانه

نور پردازي درآشپزخانه

طبق اصول معماري و دكوراسيون داخلي جهت زيباسازي و جلب توجه افراد به سوي اشيا و وسايل تزئيني نورپردازي مي تواند كمك شاياني نيز كند.

در قديم نورپردازي در معماري و دكوراسيون داخلي آشپزخانه ها توسط يك چراغ سقفي كه در مركز سقف آشپزخانه نصب مي شد انجام مي گرفت. كه مانند امروز داراي كابينت هاي ثابت و جاسازي شده و محل مشخصي براي اجاق گاز، يخچال و ديگر وسايل آشپزخانه نبودند.
اما معماري و دكوراسيون آشپزخانه هاي مدرن امروزي با مساحتهاي كم و لوازم زياد نياز به شيوه ي خاصي از نورپردازي دارند
در معماري و دكوراسيون داخلي آشپزخانه هاي امروزي اكثر كارها روي سطح كابينت ها در كنار اجاق گاز و يا شير آب و سينك ظرفشويي انجام مي شود كه در بيشتر آشپزخانه ها همگي مجاور ديوار قرار گرفته اند و لامپ هاي سقفي از وسط سقف آشپزخانه آويزان هستند .بنابراين افراد بيشتر پشت به لامپ و در زير سايه خود مشغول به انجام كارها بوده و از نور كافي بهره مند نيستند.
با توجه به تغييرات آشپزخانه هاي مدرن امروزي نسبت به آشپزخانه هاي ساده ي گذشته ، ما به نور بيشتري احتياج داريم. همچنين در ويترين كابينتهاي آشپزخانه كه براي به نمايش گذاشتن ظروف و دكوري هاي زيبا و تزئيني استفاده ميشود، نياز به نورپردازي داخلي دارند.
در اينصورت ميتوان از نور چراغ هايي كه قابليت تنظيم دارند مي توان روي اشيائي مثل مجسمه تنظيم كرد.
. نصب چراغ هاي ريز در زير طبقات ويترين يا كابينت شيشه اي به زيبايي فضاي دكور افزوده و آن قسمت را چشمگيرتر مينمايد.
تأمين نور كافي اجاق گاز از طريق چراغهاي هود انجام ميشود اگر نور كافي در قسمت سينك رفشويي وجود نداشت از چراغ هاي مهتابي كه در زير كابينت ها نصب مي شوند استفاده كنيد درصورتيكه كابينت هاي زميني عميق بوده و نور محيط درون آنها را روشن نكند ،مي توان لامپهاي ريزي در آنها نصب كرد كه كليد آن با باز و بسته شدن در كابينت ها روشن و خاموش شوند .
اگر آشپزخانه شما محل صرف غذا هم هست استفاده ميتوانيد از چراغ هاي سقفي كه ارتفاعشان قابل تنظيم است استفاده كنيد.
نور پردازي در حمام و دستشويي
در حمام و دستشويي به غيراز لامپهاي سقفي كه يك لامپ ديواري در بالاي آينه نصب كنيد ،البته در اين قسمت ازلامپ هاي فلوئورسنت استفاده نكنيد چون نور اين چراغ ها باعث تغيير رنگ ها شده و تصوير شما با رنگ هاي مجازي در آينه نشان داده ميشود.

نورپردازي هال
به نحوه ي نورپردازي هال، ورودي، راهروها و راه پله ها هم توجه كنيد. اين قسمتها در هر خانه اي بايد از نور زيادي برخوردار باشند .مخصوصا راه پله ها نقش مهمي در حفظ ايمني و سلامتي خانواده و ميهمانان دارد و ايمني مهم تر از زيبايي است .

اتاقهاي رو به شمال
از آنجاكه نور مستقيم خورشيد به اين اتاقها نميتابد هميشه سرد بوده و نور زننده اي دارند . اكثر نقاش ها اتاق كار خود را رو به شمال انتخاب ميكنند تا در نور آن، بهتر بتوانند رنگها را ازهم تشخيص بدهند .
اتاقهاي رو به شرق
اتاقهاي رو به شرق كه با طلوع خورشيد روشن ميشوند، و بعد از گذشت چند ساعت از زمان طلوع، سايه هايي طولاني مدت بر اين اتاقها مي افتد ،بنابراين بهتر است در زمان تابش نور شديد آفتاب ، تا حد ممكن، از نور طبيعي اين اتاقها استفاده كردو در زمان تاريكي از نور مصنوعي استفاده شود.
اتاقهاي رو به جنوب
نور و گرماي خورشيد در تمام طول روز در اين اتاقها وجود دارد؛ پس بهتر است آشپزخانه، اتاق نشيمن و هر قسمتي كه مدت زمان زيادي از روز را در آنجا ميگذرانيد، رو به جنوب انتخاب كنيد .
اتاقهاي رو به غرب
در گرمترين ساعات ظهر كه شدت تابش نور بيشتراست، نور خورشيد به اين اتاقها ميتابد اما بعدازظهرها در اين اتاقها سايه ميافتد .

 

دكوراسيون داخل ويلا , طراحي داخلي رستوران , بازسازي ساختمان , دكوراسيون ويترين مغازه , طراحي داخلي منزل , دكوراسيون اداري مدرن , شركت طراحي داخلي , طراحي مطب دكتر , طراحي داخلي طلا فروشي , طراحي داخلي در كيش , طراحي داخلي در اهواز , طراحي داخلي در شيراز


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۵۲:۵۶ توسط:ميلان موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :