طراحي و دكوراسيون مدرن و سنتي طراحي و دكوراسيون مدرن و سنتي .

طراحي و دكوراسيون مدرن و سنتي

كاربرد كناف در ساختمان سازي

كاربرد كناف در ساختمان سازي

كناف چيست؟
كناف نام يك شركت است كه در سال ۱۹۳۲ توسط دو برادر به نام هاي كارل و كناف بنيان گذاري شد. اين شركت اكنون نزديك به يك قرن است كه در زمينه صنايع ساختماني فعاليت مي كند و اكنون بعنوان يكي از شركت هاي بين المللي شناخته مي شود. كاربرد كناف در ساختمان سازي امروزه بسيار زياد شده است. Dry Wall يا همان كناف، يك صفحه داراي روكش گچي است. صفحات روكش دار گچي و سيماني بر روي سازه هاي فلزي يكپارچه گالوانيزه پيچ مي شوند و با بتونه كاري درز بين صفحات، سطحي صاف بدست مي آيد كه آن را رنگ مي كنند و سقف ها و تيغه هاي كنفي را بوجود مي آورد.

مزاياي استفاده از ديوارهاي جدا كننده كنفي:
سبك و كم حجم:
يكي از ويژگي هاي بسيار حايز اهميت ديوار هاي كنفي وزن آن ها است بطوريكه وزن ديوار هاي كنفي حدودا ۱۰ تا ۱۵برابر ديوار هاي معمولي سبك تر است. اين سبكي باعث مي شود تا ساختمان در برابر زلزله نيز مقاوم تر شود و اگر در صورت زلزله ساختمان تخريب شود بخاطر وزن سبكي كه دارد خطر جاني آن به نسبت كمتر است. در كناف استاد ها و رانر ها بهم پرچ ويا پيچ نمي شوند ولي پانل ها به هر دوي آن ها پيچ مي شوند، اين روش باعث مي شود تا پانل ها و پروفيل ها حالت انعطاف پذيري داشته باشند و اين امر باعث كاهش نيروي زلزله مي شود.سبكي و كم حجم بودن مصالح كناف باعث مي شود تا كارگران آن ها را براحتي حمل كنند و هم هزينه هاي حمل و نقل كم تر شود و در نتيجه سرعت ساخت پروژه افزايش ميابد. كناف ها در بسته بندي هايي بسيار مناسب عرضه مي شوند كه حتي در مسافت وفاصله هاي دور و طولاني نيز آسيبي به كناف ها نمي رسد.

تعويض آسان و سرعت بالا:
مزيتي كه كناف به نسبت ديگر ديوار ها دارد و باعث مي شود كه عمر مفيد ساختمان بالا برود آن است كه تاسيسات مكانيكي و الكتريكي ساختمان دردسترس هستند. براي مثال اگر مشكلي در لوله كشي ساختمان پيش بيايد براحتي مي توان منشا مشكل را پيدا كرده و آن را رفع كرد و همچنين اگر قسمتي از كناف در اثر ضربه آسيب ببيند براحتي مي توان آن را تعويض و يا تعمير كرد و يا اگر مي خواهيد تغيير كاربري بدهيد، يا سيستم كناف اين كار به راحتي امكان پذير است. در باز سازي ساختمان هاي قديمي يا مناطق زلزله زده ، سيستم كناف به علت سرعت بالايي كه دارد در اولويت قرار مي گيرد.
سرعت بالا در نصب كناف:
ديوار هاي سنتي براي اينكه بتوان آن هارا رنگ آميزي كرد نياز به گچ و خاك و گچ كشته دارند اما ديوار هاي كنفي پس از نصب رنگ آميزي مي شوند كه اين امر باعث افزايش سرعت ساخت مي گردد. تمامي درز ها در ديوار هاي كنفي با استفاده از بتونه پر مي شوند و همچنين با بكار گيري نوار درز گير، محل درز ها مسطح مي شود و علاوه بر آن از ترك خوردن ديوار جلوگيري مي كند. در آخر يك لايه ماستيك بر روي ديوار مي زنند تا يك سطح صاف براي رنگ آميزي بوجود آيد و هم باعث كاهش جذب رنگ شود. با اين كارها يك سطح صاف و بسيار دقيق براي رنگ آميزي آماده مي شود.

كاربرد كناف در ساختمان سازي و امكان عايق كردن ديوار هاي كنافي:
اگر از ديوار هاي كنافي استفاده كنيد براحتي مي توانيد آن ها را در برابر صدا و حرارت عايق كنيد. با استفاده از عايق هايي همچون پشم سنگ وپلي استايرن و كار گذاشتن آنها در ميان دو پانل گچي، ديوار ها عايق مي شوند.

 

 

دكوراسيون داخل ويلا طراحي داخلي رستوران , بازسازي ساختمان , دكوراسيون ويترين مغازه , طراحي داخلي منزل , دكوراسيون اداري مدرن , شركت طراحي داخلي , طراحي مطب دكتر , طراحي داخلي طلا فروشي , طراحي داخلي در كيش , طراحي داخلي در اهواز , طراحي داخلي در شيراز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۳۷:۳۴ توسط:ميلان موضوع: