طراحي و دكوراسيون مدرن و سنتي طراحي و دكوراسيون مدرن و سنتي .

طراحي و دكوراسيون مدرن و سنتي

طراحي داخلي چيست

ضرورت آشنايي با طراحي داخلي و دكوراسيون  

طراحي داخلي در تمامي شغل‌هايي كه با دفاتر، مغازه و فروشگاه‌ها سروكار دارند نقش مهمي را ايجاد مي‌كند. با طراحي داخلي مي‌توان ميزان بازده، كارايي و افزايش مشتري و بالا بردن سطح آسايش و آرامش را ايجاد كرد، كافي است كه اهل استفاده از هنر باشيد.

طراحي داخلي چيست

طراحي داخلي به مجموعه‌اي از كارهاي گفته مي‌شود كه مجموعه آن‌ها را توصيف مي‌نمايد. اين فعاليت‌ها درعين‌حال كه مرتبط با پروژه هستند دايره وسيعي از فعاليت‌هاي انساني را نيز در برمي‌گيرند. درواقع طراحي داخلي فعاليت چندبعدي مي‌باشد، در اصطلاح طراحي داخلي هنر و استفاده از آن در جهت نظارت بر اجراي معماري و  طراحي دكوراسيون داخلي منزل  و ديگر اماكن مي‌باشد. تعريف كلي طراحي دكوراسيون داخلي دربرگيرنده مفهوم طراحي دكوراسيون داخلي نيز مي‌باشد. در اين مقاله سعي مي‌شود به چگونگي انواع طراحي‌هاي داخلي پرداخته شود و سيري در دكوراسيون داخلي شهرهاي شيراز و اهواز به همراه جزيره كيش نيز گردد.

 ويژگي‌هاي طراحي داخلي

در طراحي‌هاي داخلي دو عنصر مهم زيبايي و كارايي را طراح بايد هم‌زمان باهم لحاظ كند. به اين معنا كه هم عنصر زيباشناسي را در طراحي دكوراسيون اجرا نمايد و هم با طراحي مناسب سبب استفاده بهينه از فضا و مكان گردد. درواقع رعايت ويژگي اصلي در طراحي وظيفه يك طراح مي‌باشد كه با هوشياري و دقت كافي بايد بتواند اين دو عنصر را در كنار هم اجرا نمايد.

طراحي داخلي طلافروشي

 طراحي داخلي طلا فروشي   كمك فراواني به امنيت اين فعاليت مي‌كند. علاوه بر اين موضوع طراحي و دكوراسيون داخلي در اين شغل كمك فراواني به جذب مشتري مي‌نمايد. در شغل طلافروشي اين دو فاكتور ازجمله عوامل مهم در طراحي مي‌باشند و يك طراح بايد اين دو عامل را به‌خوبي در طراحي خود در نظر بگيرد. البته اين موضوع را اشاره مي‌كنيم كه طراحي داخلي طلافروشي يكي از سخت‌ترين كارها مي‌باشد كه در حوزه طراحي صورت مي‌گيرد. ازآنجايي‌كه بيشترين مراجعه‌كننده‌ها به طلافروشي خانم‌ها هستند ازاين‌رو بايد به نوع رنگ‌بندي و طرح ارائه‌شده كاملاً دقت نموده و طراح بايد تمام اصول حرفه‌اي طراحي را پياده نمايند.

طراحي داخلي مغازه و طراحي ويترين آن

 شما براي طراحي داخلي مغازه خود مي‌توانيد از يك شركت طراحي داخلي  استفاده نماييد. با اين كار مي‌توانيد با يك عمل حساب‌شده و درست به يك طراحي ايده آل خود برسيد كه نتيجه آن تأثير مستقيمي بر روي ميزان فروش شما مي‌گذارد. درواقع اين را بدانيد كه طراحي مناسب يك سرمايه‌گذاري مناسب براي مغازه و كاسبي شما مي‌باشد مخصوصاً در پيشرفت جوامع امروزي كه افراد بسياري عينيت را به ذهنيت تبديل كرده‌اند و اين موضوع برايشان مهم مي‌باشد. در طراحي ويترين مغازه  اين مهم را بدانيد كه اولين مرحله جذب مشتري داشتن يك طرح شيك و ايده آل است، درواقع ويترين مغازه شما رابطه‌اي ميان مغازه و محيط بيرون آن برقرار مي‌كنند و هرچقدر اين ارتباط قوي‌تر باشد شما در ميزان جذب مشتري پيروز خواهيد شد. ازاين‌رو  دكوراسيون داخلي مغازه  يكي از مهم‌ترين عامل‌ها در جذب مشتري به‌حساب مي‌آيد.

 طراحي داخلي ويلا

 يكي از مهم‌ترين و پيچيده‌ترين كارها براي سازندگان ويلاها، طراحي داخلي آن و چگونگي دكوراسيون داخلي ويلا مي‌باشد تقريباً مي‌توان گفت طراحي داخلي در ويلا به مكاني كه ويلا در آن قرارگرفته است نيز مرتبط مي‌باشد. هر مكاني بايد با توجه به شرايط آب و هوايي و نسبت به شرايط جغرافيايي ويلا با سبك‌هاي مختلفي از طراحي و دكوراسيون چيده و بنا گردد. به‌عنوان‌مثال طراحي داخلي ويلا در شمال كشور ايران بسيار متفاوت است با طراحي و دكوراسيون ويلاها در جنوب اين كشور يا دكوراسيون داخلي ويلاها ساخت كشور كره جنوبي با طراحي و معماري ويلاهاي ساخت كشور تركيه متفاوت است؛ اما آنچه در طراحي تمامي ويلاها در نظر گرفته مي‌شود، ساختماني متفاوت در مقابل بافت سنتي شهر مي‌باشد. طراحي داخلي ويلاها و معماري آن‌ها طوري صورت مي‌گيرد كه متفاوت از فضاهاي شهري و سكونتگاه‌هاي دائمي افراد باشد. درواقع طراحي داخلي در ويلاها طوري صورت مي‌پذيرد كه افراد بتوانند از فضاي كه ويلا در آن ساخته‌شده است و باغچه، حياط، فضاي بازي و غيره بهترين استفاده را ببرند درمجموع براي اعمال طراحي ويلاها سبك‌هاي مختلفي وجود دارد كه بر اساس چگونگي درخواست صورت مي‌پذيرد.

 طراحي داخلي رستوران

طراحي داخلي رستوران  به‌صورت كلي به‌صورت مدرن و سنتي صورت مي‌پذيرد كه هركدام از اين سبك مي‌تواند تأثيراتي را بر روي مشتري بگذارد؛ اما آنچه در طراحي داخلي رستوران بسيار مهم است اين است كه فضاي داخلي رستوران بايد راحت و دلپسند باشد. چگونگي خدمات‌رساني به مشتري نيز از طريق ارائه طراحي و چگونگي طراحي پوشش كارمندان رستوران نيز به مشتري القا مي‌گردد. درمجموع چند نكته مهم در طراحي رستوران بسيار مهم است:

 الف- نورپردازي: نورپردازي در رستوران‌ها چه از نوع سنتي و چه از نوع مدرن آن بايد به‌گونه‌اي باشد كه روشنايي ايجادشده هم‌تراز چشم باشد. علاوه بر اين در چگونگي نصب چراغ‌هاي رستوران‌ها مي‌توان از نصب چراغ به‌صورت اشكال مختلف استفاده كرد.

 ب- چگونگي چيدمان ميز و صندلي: در طراحي داخلي رستوران‌ها چگونگي چيدمان ميز و صندلي بسيار مهم باشد، طوري بايد فضاي دسترسي به ميز و صندلي ايجاد شود كه دسترسي به ديگر ميزهاي امكان‌پذير باشد. ابعاد ميزها بستگي به فضاي كلي رستوران در نظر گرفته مي‌شود، البته در طراحي مدل ميز و صندلي بايد رويكرد كلي در طراحي را در نظر گرفت. اگر طراحي داخلي رستوران شما سنتي است بايد به شكل سنتي اقدام كرد و اگر مدرن باشد بايد نسبت به ارائه چيدمان مدرن اقدام كنيد.

چگونگي طراحي داخلي مطب

در اين بخش به چگونگي اجراي دكوراتورها در مطب مي‌پردازيم و به نكاتي در مورد طراحي داخلي مطب اشاره مي‌كنيم استفاده بهينه از فضاي كار طراحان داخلي مي‌باشد؛ اما در طراحي داخلي يك مطب بايد به عامل و دو فاكتور بسيار مهم را لحاظ كنيد. اول زيبايي بصري و دومين عامل شرايط مناسب براي روحيه مريضان كه مراجعه مي‌كنند. اين دو فاكتور در اجرايي كردن طراحي داخلي مطب  بسيار مهم و پراهميت مي‌باشد. طراحي داخلي در مطب طوري بايد صورت بگيرد كه بتواند در طول مدتي كه بيمار در مطب قرارگرفته، ميزاني از آرامش را احساس كند. درواقع در طراحي مطب نبايد از رنگ‌هاي كه باعث هيجان مي‌شود استفاده گردد و بايد از رنگ‌هاي كه براي انسان تلقي‌كننده آرامش مي‌باشد، استفاده شود. به‌عنوان‌مثال رنگ‌هاي آبي و سبز در طراحي براي مطب جزء رنگ‌هاي مناسب به‌حساب مي‌آيد. استفاده از نورپردازي مناسب براي مطب نيز يكي ديگر از ويژگي‌هاي كه در طراحي داخلي مطب بايد لحاظ گردد. ايجاد كردن نور مناسب در مطب و چگونگي ايجاد هارموني به‌وسيله نور و وسايل داخل مطب كاري يك طراح هنرمند است؛ كه پزشكان مي‌توانند اين مهم را به طراحان و مهندسين اين زمينه بسپارند.

دكوراسيون و طراحي داخلي اداري

براي طراحي كردن هر فضايي بايد متناسب با عملكرد آن فضا عناصري را دخيل كرد كه بيشترين كارايي و بهره‌وري را داشته باشند. توجه به نيازهاي ظاهري در طراحي داخلي نتايج موقتي را ايجاد مي‌كند و اگر در طراحي داخلي هم به عنصر زيباشناسي دقت كرده و هم نيازهاي كاربر يا كاربران در نظر گرفته شود، نتايج مثبت دائمي را پيش روي خواهيم داشت. يكي از عناصر مهم در طراحي و  دكوراسيون داخلي اداري  عنصر رنگ مي‌باشد. انتخاب رنگ در طراحي داخلي اداري با توجه به كنتراست و تأثيرات روحي و رواني انجام مي‌شود. تقسيم‌بندي فضاها مورد ديگر طراحي در فضاهاي اداري مي‌باشد كه بايد با توجه به محدود نكردن فضاها و نبستن محيط انجام گيرد. براي يكنواخت نشدن طراحي داخلي در ادارات مي‌توان از متريال هاي همچون چوب يا بافت آجر استفاده كرد كه باعث خروج از يكنواختي در طراحي مي‌شود. نورپردازي نيز يكي ديگر از عوامل تأثيرگذار در طراحي داخلي مي‌باشد. در محيط‌هاي اداري وجود نور طبيعي و مصنوعي مسئله مهمي است.

بازسازي ساختمان و طراحي داخلي منزل

بازسازي ساختمان  و طراحي داخلي منزل مي‌تواند در يك‌زمان صورت گيرد. البته براي منازل و بازسازي براي شركت وادارات متفاوت و طراحي آن نيز متغير مي‌باشد. در اين بحث منظور از بازسازي ساختمان (منزل مسكوني مي‌باشد) كه به چگونگي آن مي‌پردازيم. با پيشرفت علم و نوآوري درزمينهٔ بازسازي افراد بسياري تمايل دارند كه با توجه به بازسازي مجدد ساختمان خود طراحي داخلي آن را نيز تغيير دهند. در بازسازي ساختمان افراد مي‌توانند با تغييراتي كه در درب و پنجره ايجاد مي‌كنند و با به‌روز كردن كيفيت آن‌ها تغييرات مثبت در آن‌ها ايجاد كنند. با به‌روز كردن كاشي‌هاي حمام و توالت و استفاده از طرح‌هاي جديد مي‌توان تعقيرات گسترده‌اي را در شكل ظاهري آن‌ها ايجاد كرد. با بازسازي ساختمان‌هاي قديمي افراد مي‌توانند سيستم‌هاي گرمايشي جديد را به‌جاي سيستم‌هاي قديمي بگذارند. علاوه بر اينكه به‌صورت كلي مي‌توانند طراحي داخلي منزل را دست‌كاري كنند و آن را به طرحي جديد دربياورند، مي‌توانند تمام عايق‌ها ولوله‌ها را بهينه كرده و راندمان كاري آن‌ها را بالا ببرند. درمجموع توصيه مي‌گردد براي افزايش ميزان آسايش و رفاه و بهره‌وري از سيستم‌هاي جديد و پربازده ساختماني به بازسازي ساختمان روي آورده و تغييرات عمده در طراحي ساختمان همچنين طراحي داخلي منزلتان ايجاد نماييد.

طراحي داخلي در شيراز

طراحي داخلي در شيراز به سبك مختلف انجام مي‌گيرد. برخي از افراد در شهر شيراز تمايل دارند طراحي داخلي خود را به شكل سنتي انجام دهند، برخي از خانم‌هاي شيرازي علاقه‌مند هستند كه طراحي داخلي منزل خود را به‌صورت سنتي انجام دهند. در اين ميان افرادي هستند كه تمايل دارند طراحي داخلي منازل خود را به سبك تلفيقي انجام دهند، يعني از سبك مدرن و سبك سنتي در طراحي خود الهام بگيرند. در شيراز به علت هنري بودن افراد آن و تاريخي بودن اين شهر افراد از فرش‌هاي زيبا جهت طراحي منازل خود استفاده مي‌كنند. در فضاهاي طراحي‌شده مدرن در شهر شيراز از مبلمان راحتي و كابينت‌هاي گلاسه و طرح‌هاي سنگ آنتيك بر ديوار استفاده مي‌كنند. در طراحي داخلي سنتي در شهر شيراز از تابلوهاي قديمي فرش‌هاي دستباف و مبلمان سنتي استفاده مي‌شود.

طراحي داخلي و دكوراسيون مناسب در شهر اهواز

 طراحي داخلي در اهواز  و مكان‌هاي مختلف بسته به كاربردهاي آن متفاوت مي‌باشد. طراحي داخلي مسكوني، دكوراسيون داخلي اداري، دكوراسيون داخلي تجاري و دكوراسيون داخلي بانكي هر يك ويژگي‌هاي خاص خود را در اين شهر قديمي دارند. در طراحي خانه‌ها در شهر اهواز نورگير بودن خانه‌ها بسيار مهم مي‌باشد. به دليل موقعيت جغرافيايي خاص شهر اهواز طراحي خانه‌ها در اين شهر بر مبنايي انجام مي‌شود كه كارايي سيستم‌هاي سرمايشي را افزايش دهند. به علت رطوبت هوا در اين شهر افراد در منازل بيشتر از سيستم سرمايشي چيلر استفاده مي‌نمايند و در طراحي واحدهاي مسكوني و منازل اين شهر حتماً اين مورد بايد لحاظ گردد. درمجموع براي طراحي داخلي در اين شهر بايد طوري اقدام كرد كه سيستم‌هاي طراحي معماري ساختمان با طراحي داخلي همخواني داشته باشد. رنگ، بافت و چيدمان عناصر اي نيستند كه بتوانند به‌تنهايي فضا را دگرگون كنند بايد همگي همراه با معماري هارموني فوق‌العاده ايجاد كنند.

 طراحي داخلي در كيش

در كيش كه جزيره بسيار زيبا مي‌باشد، ساخت‌وسازهاي حرفه‌اي صورت مي‌گيرد. به دليل ورود توريست‌هاي فراوان در اين شهر طرح‌هاي داخلي در بازارها، مغازه‌ها و بازارچه‌ها به شكل ويژه‌اي صورت گرفته است. در كيش اهميت فراواني به طراحي و دكوراسيون داده مي‌شود و منازل هتل‌ها و اقامتگاه‌هاي اين جزيره بسيار زيبا و چشم‌نواز طراحي‌شده‌اند. چيدمان مدرن همراه با اصول سبك كلاسيك از ويژگي‌هاي عمده طراحي در اين جزيره مي‌باشد. تمامي عناصر طراحي اعم از نوررنگي، چيدمان و غيره در بسياري از مناطق اين شهر قابل‌رؤيت مي‌باشد و اين جزيره را به‌مانند نگيني زيبا بر خليج‌فارس نشانده است.

خلاصه‌اي از مطالب طراحي داخلي

  • طراحي داخلي در مغازه‌ ها و فروشگاه‌ها باعث افزايش ورود مشتري و جذب افراد مي‌شود.
  • طراحي داخلي در هر شهري با توجه به فرهنگ و تاريخ آن شهر مي‌تواند متفاوت باشد.
  • طراحي داخلي در رستوران به دو سبك سنتي و مدرن انجام مي‌شود.
  • طراحي داخلي در طلافروشي‌ هاي يكي از سخت‌ترين كارها مي‌باشد. چراكه محوريت طراحي در اين مكان بر اساس امنيت است.
  • طراحي مطب و چگونگي اجراي دكوراسيون در مطب‌ها بايد سبب ايجاد آرامش و آسايش براي بيمار گردد.
  • مي‌توانيد با ايجاد شكست‌هاي مختلف در طراحي‌هاي اداري تنوع در سبك طراحي خود ايجاد كنيد.
  • در طراحي و اجراي دكوراسيون هم عنصر زيباشناسي و همان عنصر كارايي را بايد لحاظ كرد.
  • بازسازي ساختمان سبب افزايش ميزان رفاه در خانه مي‌گردد.
  • طراحي در شهر شيراز بر اساس سنت‌ها و آيين اين شهر قابل‌اجرا مي‌باشد
  • در شهر كيش طراحي بسيار مدرن شيك مي‌باشد.
  • عنصر سيستم سرمايش در طراحي‌هاي شهر اهواز دخيل مي‌باشد

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۵۷:۳۱ توسط:ميلان موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :